torsdag 9 juli 2009

vuxentid

Var e alla barn? Ska det va så här? Igår åt jag & mannen middag själva! Det händer ju inte ofta kan jag säga. Men jag kan tala om att det inte gick så bra. Man går liksom runt runt & inte vet vad man ska göra. Vem ska laga middag?? Iallafall så erbjöd jag mig att fixa middan. Det lät så dära mysigt när jag sa det. Fick en bild av att det skulle sitta två lyckliga människor, en hon & en han. Med tända ljus där skenet vackert lyste i kristallglasen som var fyllda med ett gott fylligt rödvin. En grillad köttbit på en stor blå tallrik med pommes, beasås & sallad. Där skulle vi sitta & glittra resten av kvällen & bara titta på varandra & njuta av tystnaden. Jaja iallafall kan jag säga att det inte riktigt gick till så. Jag gick in & värmde gårdagens rester... Som bestod av ris, torrt ris, torr kyckling, kall sås & sallad som var på sista refrängen, bubbelvatten i ett mcd-glas... Jag åt dessutom på stående fot & gubben kom in efter att han fixat klart ute så hans "mat" var antagligen mindre varm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar