onsdag 15 juli 2009

Mitt liv som turist

Så hade man ledig dag från jobbet & skulle hitta på något roligt med de minsta barnen. Jag hade som förslag på att åka & paddla men blev nedröstad... Deras förslag var minigolf på Siggesta, fet tråkigt! Så det röstade jag bort. Sen kom jag på att det finns ju jättegrytor på Malma att beskåda. Eftersom vi är med hundvalp så måste vi anpassa hopp & lek så man kan ta med sig vovven. Så jag kollade in värmdö kommuns hemsida där dessa jättegrytor står under kategori turism.... Vi svängde av mot Malma & följde vägen ända fram. Ja vad nu det menas egentligen med hela vägen undrar jag. Vet ni hur många återvändsskyltar & grusvägar med abrupta slut det finns på Malma? Nä just det men det kan jag tala om... Åt helvet för många! Efter att ha prövat ett tiotal sådana vägar så uppenbarar sig tre äldre personer varav den ena var en man med för få kärringar att språka med så han var så glad över en vilsekommen blondin. Så istället för jättegrytor började han yra om kaffe & prinsesstårta.... Men han tyckte att jag skulle stå för tårteländet. Iallafall så berättade den ena damen att jag skulle köra rakt fram i T-korsningen, passera den gula brevlådan & efter en stund skulle det uppenbara sig en vägbom & där skulle jag gå upp för backen & runda nått blåbärsris & sen skulle det vara nån snitsel som talade om var man skulle gå. Jag kan tala om att varenda jävel som hade råd har satt upp en vägbom & vissa med kamera & skylt om obehöriga äga ej tillträde. Dom där vägarbetarna som dikade ur dikena med grävskopa & lastbil var föga imponerade då jag passerade för tredje gången i min lilla svarta rallybil. Den ena av arbetarna visade dessutom upp 3 fingrar. Vad skulle det betyda? Att det var tredje gången jag körde förbi? Det vet jag väl förihelvete! Att dom var tre som jobbade, ljug säger jag för är man kommunalanställd är det en som jobbar & två som tittar på.... eller att jag skulle köra 30? Ursäkta att det är hål i avgassystemet så det låter glädje, men så fort går det faktiskt inte.
Jag är iallafall glad att jag inte är turisten som tagit bussen ut till Malma & hade fått gått alla dessa små jävla vägstumpar & ändå inte hittat en endaste skylt om vare sig grytor eller naturreservat som skiten sulle finnas i!
Fy fan!
Vi åkte hem & plockade kantareller i skogen istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar