lördag 4 juli 2009

Skärgårdsmys



Nu har Nona kommit hem! Jag har som sagt funderat & funderat detta med om tiden finns. Men blond som jag är så finns det andra saker som jag inte funderat så mycket på..... En hundbajs på min stenrabatt... En sommar med bajsar på gräsmattan, det har jag glömt! Vad fan för 4 år sen så gick jag bajsrunda varenda kväll med en hink & kattspade för att sanera efter 2 matglada labradorer. Detta för att vi i övriga familjen skulle slippa en hundbajs under en barnfot som springer fortare än den egentligen hinner med. Det har jag oxå glömt! Sova med ena ögat öppet för att hinna ut innan det blir kiss på golvet... Bortglömt! Hinna kissa själv utan riskt för pip utanför dörren... Glömt! Sanera golvet från allt i ätväg, förtränkt. Men som i all annan träning är det bra att gå tillbaka för att uppdatera & påminna sig! För att sittta på bryggan när båtarna gungar & bryggans båtbommar gnisslar & rasslar med en sussande hund som inte verkar de minsta brydd är avslappning på hög nivå.

1 kommentar:

  1. Så himla söt, och vackert namn också! Stort lycka till med lillan!

    SvaraRadera