torsdag 16 juli 2009

koll?

Så har vovve haft en heldag i upplevelse.......




Först ut på upplevelserundan var gräsklipparen... Astöntigt faktiskt, min uppfödare har faktiskt redan kört den dära grejjen & den skiter väl jag i! Jag gick & vila mig på trappen istället så kan hon springa dära & svettas. Sen drack matte kaffe. Efter ett samtal på nallen med husse kom matte på att hon skulle passa på att köra motorsågen med. Husse är nämligen på Gotland & har ingen koll som vanligt. Matte passar på likson när han den dära hussen är borta att ställa till med en massa skit, kom ihåg matte att jag kommer straffa dig med samma om du lämnar mig ensam! Iallafall så sket jag i den tråkiga matten & motionerade Ebba labrador ett par varv runt matte i stället.


Efter leken med motorsågen så började matte med min specialitet! Gräva i jord. Men jag fattar inte en grej & det är att hon den dära matten som inte ens har klor envisas med att gräva själv? Vadå duger inte experthjälp eller? Hon höll på ett "gräva" med fingrarna för att få upp en sten va, den hade jag fått upp på 2 röda om jag bara fick! Men nä nä matte ska fixa själv.... Tråkmåns tycker jag! Så jag sket i matte & hennes jävla jordhög! Ha! Jag kan roa mig själv jag! Hitta en pulka med vatten i som någon slarvmajja glömt bort att lägga undan, synd då för nu kommer staffet. Jag passade iallafall på att bada i hela härligheten sen försökte jag hjälpa matte att gräva.... Men matte har fan ingen humor! Jag tror faktiskt på fullaste allvar att hon försökte finta bort mig från jorden med nån töntig kamplek men snäll som jag är så låtsades jag tycka att det var roligare än att gräva, men hon vet inte att jag blåst den korkade blondinen för imorgon då är det en ny dag...... Då sitter jag där med min snällaste blick & matte tror att hon har koll... hahahahahaaaaa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar