torsdag 16 juli 2009

syskonkärlek

Jag undrar vad som är värst... Att vovve biter barn eller att barn e svartsjuk på vovve. Först så springer den minsta ungen runt med ett hopprep som vovve glatt jagar. Efter en stund så är leken utbytt till att vässa tänder på barnarm som förvandlats till en förlängning av hopprepet... När så kvällen kommer & lilla barn ska sova så kommer det.... -Ingen bryr sig om mig, ni bryr er bara om valpen, buhuuuuu! Efter att försökt förklarat på bästa sätt detta med hundår & att vovve e liten & behöver passas så kommer nästa grej. - Jag kan inte sova här, jag e rädd att vargen ska komma & äta upp alla våra djur! Buhuuuu! Då förklarar den ömma modern, dvs jag, att då kan ju vargen ta valpen först så är den mätt sen & inte orkar flera djur. Men så drog jag även på stort & sa att det finns inga vargar i stockholm. Men då sa ungen att hon menade inte vargen utan räven för den har läskiga tänder.
Är det som så att lille vovvevalp kan associeras till varg eller räv..... & tänderna ska vi inte prata om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar