onsdag 1 juli 2009

slang

Under eftermiddagen så tränade jag sök med hunden. Det var soligt & jävligt varmt. Lite vind hade varit bra i tränings-syfte men den var obefintlig. Kanske skulle slå en pling till Carola & fråga om man kunde låna "fångad av en stormvindsfläkten" Den hade varit perfekt. Nu fick vi istället blåsa med truten & fläkta med armarna så det skulle lukta åt rätt håll... Ebba var jättebra, hon har fattat det dära med att äta & i skogen fanns det folk som låg lite här & var med en godispåse i fickan som en hungrig labrador fick mumsa i sig. Själv kändes det som att det fanns lite hopp för en blondin som är borttappad i skogen. Jag blev minsann hittad! Jag var den enda i sällskapet på 5 personer som hade klänning på mig... Men det var för varmt för mera kläder på... I bruksgrenen sök så ska hunden hitta en person i skogen & när det kommer fram till den borttappade så ska hunden ta en rulle som ser ut som en bit plastslang för att kunna visa sin förare att den hittat en person. Man kopplar hunden & ber den visa var personen befinner sig. När jag stod där i skogen var det jag, en bit slang & ca tjutusen mygg. Jag roade mig med en form av badminton. Dvs att man dammar till de små jävlarna med slangen. Kommer troligen ha träningsverk imorgon....

1 kommentar:

  1. Skulle inte du umgås med ungarna när du är ledig? Nu får ju hunden umgås med dig? höhöhö...

    SvaraRadera