tisdag 9 juni 2009

Min dag! lovley.....

En vanlig dag i dårhuset... Klockan ringde kl 6 men ingen jävel gick upp, 6:30 hade jag fullt upp med att räkna ut hur länge jag kan ligga innan det brinner i knutarna. 6:45 brinner det! Helvete oxå! -UPPSTÄLLNING!!! -Snoråskan går om 5 min! 200 till första korsningen nere vid macken & där åkte segGreta förbi & ledde sedan kön hela jävla vägen till Grisslinge. Talade jag om att denna dag var min LEDIGA dag, dvs att det är diverse utflykter som ska utföras. Dagens första utflykt var att pricka in tiden på sös kl 8. Efter en resa i bussfilen så var vi faktiskt före 8 i parkeringsgaraget på sjukan! Tjohoo denna dag kan inte bli annat än bra! Jo tjena mittbena... Besöket på sös visade sig vara en hel förmiddag & jag trodde det skulle vara avklarat så jag kunde avnjuta en 2-timmars handledning på mitt arbete. Jo jag åkte till jobbet på mötet... Med dåligt samvete över att jag lämnade sonen på sjukan själv, i en säng med vhs-film. Tänk! Om jag hade varit smart & lite egotrippad hade jag stannat kvar på sjukan & legat på en säng tillsammans med min son & en hög skvallertidningar. Men istället lämnade jag stackarn för att i full fart åka mot nacka. Satt snällt i 2 timmar utan att skaka på bena & gjorde allt i min makt för att inte se stressad ut, svarade på frågor ssaaaktaaa. Puh! sen var denna dårskap över vid 12 & då bar det av över bron igen in mot sös. Avverkade ett par samtal i bilen, bla med mannen för att styra upp hämtning av sonen så jag själv kunde dra vidare till Farsta för att träffa gamla mammakompisar från farsta-tiden då jag bodde där. Tur som jag hade så fanns det en frisör brevid backen ner från sjukan så jag gick in & beställde tid & betalade så sonen kunde ramla ner & klippa kaluffsen inför skolavslutningen imorgon! Faan vad detta går bra! Hann till Farsta till 12:30 där jag utfodrades med smaskig lunch & en liter kaffe, Härligt! Hjärtat pumpar på kan man säga. Dotter ringer vid 14:30 Så då var bar det av mot Nacka forum för att lösa ut nästa barn... sprang in på H&M, Espri, Zara, Bikbok, Zara igen, New yorker, Jc, Boomerang, Ner i garaget till bilen för vidare färd mot Willys i Mölnvik där det handlades glass inför morgondagens skolavslutning, toapapper, mat, frukt, tvättmedel. Damen i kassan undrade varför jag inte tagit en vagn. Men hallå?! Ser det ut som om jag skulle ha ro att stå i kö för att växla till mig en sketen jävla peng för en vagn? Nä just det! Dessutom tar jag varje chans till träning!! in med skiten i bilen & full fart hemåt! Kollade mailen samtidigt som jag åt för att hinna dra iväg 17:00 till hundkurs & systembolaget, man har ju fått skattepengar! Hemma vid 22 & då väntade dotter på hårfix, sonen hade inte koll på kläder men han var fin i håret iallafall. Social tid med svärmor & man. Nu ska jag sussa!!! Mohaaahaaa Jag är inte galen bara tokig... Det är en jävla skillnad! Tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar