söndag 14 juni 2009

Semester!



Ja så har man gjort sina sista timmar i friheten då... "Äntligen" semester. Två sköna veckor att se fram emot. Bokade upp gubben att fixa biobiljetter till kvällen för när man är fler än två som ska på bio behövs det cash! Så då slog vi två flugor på smällen & firade semester med skatteåterbäringen, prisa gudarna, som de fattigt uttryckte i Robin Hood. Det är ju inte bara biljetten att komma in på bion som kostar... Jag själv hade varit uti i hällregn på spårkurs i nästan 3 timmar. Jag trodde att jag skulle hinna hem & byta om men se det hann jag inte utan jag fick handla byxa & tröja på coop & byta om i bilen samtidigt som jag tankade. Det går ju i en sådära 120 liter i bilen så där hade jag gott om tid! Sen bar det av mot den stora huvudstaden, Tjoho här kommer bönderna... Hämtade ut biljetterna efter att vi prövat p-rutorna i parkeringshuset... Det är lite trångt ibland. Men det löste sig finfint. Mannen körde på känn & när jag kollade läget så var det faktiskt flera centimeter kvar mellan våran dragkrok & bilen bakom.... Väl inne på bion så blir jag lite arbetsskadad igen, jag älskar att titta på folks beteende! Men herre guud! Hur är folk egentligen? Hur är jag?! shit... Iallafall så hade jag köpt till mig & de två minsta en mellan popcorn & EN dricka ramlösa med smak annars blir det ju kisspaus mitt i filmen & ramlösa smakar ju skit så då går det inte åt så mycket, hehe. Men dessa farsor! Störst popcornlåda vinner eller? Den ena pappan efter den andra glider in, kollar läget i salongen, glor lite surt på en annan pappa med jättelåda popcorn & dubbla stora läskeblask, kollar in en morsa med liten låda & ser nöjd ut. Storleken har tydligen betydelse.... Men jag kan bara tala om att den mellanlåda som jag själv slängt ut pengar på vann för den räckte hela filmen. Vi roade oss att kolla in vilka figurer som popcornen liknade. En kanin, hund, uggla, snigel i skal & sen låg han där, fy fan jag har Jesus i mina fingrar! Han låg där i lådan & tittade på mig, ljuset i salongen förändrades & jag tänkte att nu, nu kommer han tala om för mig vilken god människa jag är som slänger ut flera hundra på att få sova i en biostol. Men det var visst reklamen som var slut... Faan oxå! Vet ni dom lyser upp ljuset mellan reklam & när filmen ska börja...


Vi såg filmen En natt på museét. Den är från 7 år... Den minsta ska fylla 6 efter sommaren & redan efter 4 minuter i filmen så säger hon att det är skitläskigt & håller för ögonen... Åååhh, ska jag behöva gå ut & sitta i trappen med henne i två timmar nu eller?? Men se det gick ju över... Efter halva filmen & hon fatta att det inte var farligt längre så skrattade så som bara hon kan, från hjärtat så man tror att hon ska skratta ihjäl sig, högt... När dom slåss på filmen för glatta livet så är hon den enda i salongen som sitter käpprätt upp i mitt knä & bara skrattar rakt ut... Jag dööör....


Mannen var i en annan salong med den äldsta & såg Änglar & demoner. Jag frågade om den var bra... Det ska man INTE göra för svaret blev..... Ja just det, KÖPA DEN!!!!!


Var faan har jag gjort av Jesus? Jag känner att jag behöver han nu.....












Jesus på efterfesten!

1 kommentar:

  1. Gissar att ni kommer se massor av bio film i sommar? Hehehe... /Svägerskan Helen

    SvaraRadera