lördag 6 juni 2009

Träbock

En lördag i vedhögens tecken! Solen skiner & det är 10 grader ute... & snart går det mot mörkare tider... Efter midsommar vänder det, igen. Sen är man åter tillbaka till mörkret & värmeljusens tid. Hur kan det komma sig att den som snart är 6 år är mera motiverad till vedjobb än den som är 16? Eller 14 eller 8? Den lilla fan ropade från vedhögen att vi skulle jobba på då vi latade oss en stund över en kopp kaffe... När sen glassen kom på bordet ropade hon till pappa att han skulle komma & äta glass så han inte blir svettig... Var får hon allt ifrån? För mycket frisk luft... & ni so msåg arga snickaren kan jag bara tala om att vi sammarbetar men att han även försökte ta yxan för att "hjälpa" mig.. Så jävla omtänksam!
En annan konstig grej är att när vi började prata om vad VI skulle äta till middag så sa jag att jag har ju fixat lunchen så du kan väl laga middag. Kan man gissa vad han svara? -Men jag kan ju inte laga mat, jag jobbar med veden! Men hallå ditt pucko! Vad gör JAG då? Till att börja med kan han ge faan i min yxa! När vedpinnarna flyger hej vilt omkring mig så frågar han kompis vem jag tänker på... Ja det kan man ju verkligen undra över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar