söndag 28 juni 2009

standard

Barn idag brukar man ju kalla bortskämda. Jag som själv är född på det glada 70-talet & överlevt både det ena & andra har fått en riktig flashback idag! Dagen bilar är ju så moderna att dom faktisk tar ifrån våra barn det roliga med att åka skrothög, förlåt pappa... Skrothög ska jag ju kanske inte säga om pappsen bilar då det faktiskt inte fanns en gnutta rost på vare sig amazonen, volvon eller chevan. Det enda som var med pappsens bilar var väl att volvon var lite låg i takhöjden för min långe far. Det är därför han är tunnhårig säger han, vad vet jag... Men det är inte rostiga bilar jag tänker på utan detta fenomen, ja det är faktiskt ett fenomen, detta med kd. Det missar dagen unga eftersom det moderna bilarna har ac, klima, ja eller vad det nu heter. Det är de dära rattarna & knapparna man kan ställa in en behaglig kyla på när det är åt helvete för varmt ute.
Men så idag då när det var så dära åt helvete för varmt & chevan med knapp & ratt står på verkstan efter björkincidenten så var vi tvungna att åka snoråskan till Eskilstuna, i denna hetta! Men det är ju tur att det finns taklucka. Med takluckan öppen & några rutor nervevade så slapp vi kommunicera med varandra eftersom det ända man hörde var vind & vägbrus. Högtalarna är av mindre klass så musiken kunde man ana där i bakgrunden... En fälg är lite skev oxå men det märkt inte förrens man kommer över hundra & så fort får man ju ändå inte köra. Men så ser jag i backspegeln på sidan hur en liten blond knopp sticker ut, håret är helt slickat bakåt & ögonen hårt ihopknipta & ett jättesmile på munnen, fy fan då är livet härligt när man snart ska fylla 6 år. Vid nästa glutt i spegeln så är det en liten hand som försöker hålla i vinden. Jag skriker åt henne där bak att hon ska akta så hon inte får en fluga i ögat. Men jag tror inte att hon hörde... Det är härligt med korsdrag=kd

1 kommentar:

  1. Haha..
    Mitt vansinne är i alla fall bara tillfälligt.. Och med katter, ungar, hund o gubbe har du i alla fall mer att göra.. ;)

    SvaraRadera