onsdag 7 mars 2012

Nikotin ställer till det...

Gubben ringer & ber mig fort som faan & flytta på volvon som står framför grindhålet. Bajsbilen är på väg! Jaja jag e ju förfan på väg eftersom jag sekunden innan såg bajsbilen köra in. Han stod där snällt & vänta medans jag flytta bilen. Jag öppnade båda grindarna för jag tänkte att han kanske backar in hela vägen. Ibland har dom nämligen stannat precis utanför grinden. Fast det är väl för att få plocka fram den lååååånga slangen & debitera en slant till på räkningen...
Iallafall så backade han in den finfina slambilen genom grindhålet & det var iallafall minst en decimeter tillgodo. Jag flyttade på skottkärran så han kunde backa lite till.... Sen klev han ur biljäveln!!
Till saken hör att jag knapp en timme tidigare avslutade samtal med försäkringskassan så kärringhumöret va ju på topp från början....
-Till nästa gång vore det bra om ni röjde vid infarten så man kommer in sa den lilla korta stackarn.... Med de snusgula tänderna.
-Jag kan flytta på cheva & släpvagn om det är ett problem svarade jag så neutralt jag kunde. Jag tänkte att han skulle säga åt mig & flytta skiten för & få sig ett gott skratt över hur kärring bil & släp blir till en riktig katastrof. Men nä det passade ju inte den lilla korta stackarn, med de snusgula tänder. Jag fattar inte vad problemet va om han ändå inte va nöjd, jävla idiot tänkte jag och beslutade mig för att det va lika bra o gå in istället för & stå kvar & bli om möjligt ännu mera förbannad.
Gick in till hunden istället & tänkte att jag dricker väl kaffe eller nått tills han e klar & åkt sin väg...... så av en händelse gluttade jag ut genom köksfönstret samtidigt som jag var på väg mot kaffekokeriet..... Då står den lille korta faan, med de snusgula tänderna & fotar med sin telefon MIN utfart från sidan av sin jävla lastbil! Ja nu blev det ju inget kaffe & jag gick ut istället, frågade vad han fotograferade för något? Han tog kort för & kunna visa sina chefer att det var trångt utifall nått skulle gå sönder svarade han mig. Jaha sa jag men JAG KAN FLYTTA PÅ CHEVA & SLÄPVAGN OM DET ÄR ETT PROBLEM upprepade jag åter igen. Men nä det va ju inget problem svarade han åter igen............ Sen talade han oxå om att den extraslang som dom har för koppla på om dom inte kommer fram tillräckligt väger 100 kg. Vem faan bryr sig tänkte jag med minnet av försäkringskassesamtalet där den faan berättade att dom jobbade övertid! Gahaaaaah! Jag blir faan matt av alla ursäkter över att man är tvungen & jobba på sitt jobb! Jag antar oxå med risk för att verka lite blond att man nånstans själv valt var & vad man vill arbeta med. Iallafall så var det bra att den lilla korta satt kvar i sin jättestora lastbil så han satt en halvmeter högre än mig & ljudet då min bajstank blev tömd var snudd på öronbedövande så jag slapp lyssna på resten. Jag gick & hämta hunden istället & i en elak sekund hoppades jag att han skulle kliva ner från sin säkra plats & få en fläskläpp av vovven men han satt kvar & jag rundade grindstolpen & fortsatte ut i skogen istället.....
Idag när jag kom åkandes i chevan stod han med sin jävla bajsbil nere vid bussgaraget & samtidigt som jag passerade så tittade han upp bland sina slangar & jag kände att va skönt det är & sitta lite högre än han, den korta med de snusgula tänderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar