fredag 2 mars 2012

Skärp till dig förihelvete!

Fick en tidning om din kommande föreläsning i Tyresö församling av min svärmor! Min som fick sin diagnos för drygt 1 år sedan han ska iår fylla 17. När vi var på det sista samtalet där han fick sin utredning gjord så frågade hon hur han kände inför detta att få diagnosen och min son svarade: ja, jag är inte värre än morsan iallafall. Jag har ingen diagnos men kände sååå väl igen mig i det feta frågeformuläret jag fick fylla i, jag såg skillnaden på frågorna som föll inom autismspektrat & adhdspektrat…. Gränsen kändes ibland hårfin och det är där det handlar om struktur… Jag personligen är ostrukturerad privat, strukturerad på arbetet vilket gör att jag tycker det blir svårt hemma då jag är ”ledig” att strukturera… Har precis kommit hem från en veckas resa utan conserta för min son & det var ju ingen semester direkt kan jag säga… Min son har gjort som adhd-doktorn sagt att han ska ta medicin för skolan, helger är inte lika viktigt… Han har dessutom diabetes där den doktorn säger att han bör ta conserta för diabetesens skull men han skiljer på de båda och diabetesen är ett helvete då han inte kommer ihåg sina sprutor för att det ibland dyker upp något annat på vägen som gör att just insulindetaljen glöms bort. Jag blir förbannad & tycker ” hur svårt kan det va” & min son blir arg för att jag tjatar samtidigt som han faktiskt försöker så gott han kan…Sökt resurs i skolan utan resultat från komunen då hans ”enda problem” är att sitta still. Ett annat fint uttryck är ””om han bara skärper till sig så fixar han ju skolan”Han KAN inte skärpa till sig DET är hans ”problem”…Jag personligen skulle aldrig orkat med om det inte vore för min ”extraenergi” dvs sova minimalt & alltid vara på språng.Jag kommer till tyresö på din föreläsning!

http://www.piajohansen.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar