torsdag 22 mars 2012

Tidsfördriv

Är lite sjukskriven för div krämpor. Inte helt enkelt faktiskt... Det är tror jag en sådära 20 år sen sist jag var sjukskriven så Försäkringskassan var inblandad. Och det är en stor nackdel kan jag säga! Jag kan ju nämligen inte dagens regler, blanketter, rättigheter, skyldigheter, anmälningsplikter, var går gränsen för min egen sjukdom, vård av barn, vård av barn som dessutom är för gammal enligt reglerna & vabba för. Barnet måste nämligen vara så sjuk så det är fara för livet... Barnet kan vara sjuk för livet lite då & då men med extra tillsyn slipper vi en sjukresa vilket då inte räknas inom ramen för vab. Barnet kan vara sjuk i en vanlig sjukdom såsom feber eller influensan vilket oxå är fara då barnet tillhör en riskgrupp.
Jag själv däremot har bara lite ont av nacke, axlar & typ tennisarmbåge, tinitus & huvudvärk men det är ju inget man dör av. Jo förresten man får ett tilläggshandikapp med detta som inte är avdragsgillt i deklaration för mannen som står ut & det är det finfina humöret som man som kvinna blivit begåvad med. Vissa dagar önskar jag att bli stoppad så jag han få lämna över bilnyckel, körkort samt ev barn i bilen & be om en sista resa till slutenpsyk! Tänk själv vilket himmelrike! Serverad frukost, lunch & middag på bestämda tider, nu blir det kaffe, kaffe, kanske middag. Piller & sova på en HEL natt utan & behöva registrera ev skugga utanför min sovrumsdörr. Inte behöva komma ihåg ett skit & eller ta några som helst beslut. Men framför allt så får jag en förmyndare som tar hand om all kontakt med försäkringskassan!

Vilket jävla skämt denna myndighet är! Jag ska visserligen få tillbaka på skatten men jag har faan betalat om & om igen för & ha rätt till att vara sjuk, ha rätt till vård av barn! Men nääääää det ska utredas, kompliteras, tilldela en handläggare som i sin tur efter utredning lämna över ärendet till någon annan som ska besluta om jag verkligen, verkligen har rätt till en lite peng.



På grund av att intyget behöver komplitteras kan det ta mer än 30 dagar innan du får ett beslut.

Försäkringskassan ställer dessa frågor till min doktor: Status & objektiva undersökningsfynd på organnivå. Jag har ju inte skrumplever, än iallafall...


Vänligen utveckla status, vilka undersökningar, (som förövrigt är särskrivet i brevet, under sökningar) baserar du status på? Hur var resultatet? Jag blir lite fundersam över om jag verkligen har träffat en doktor som skrivit ett sjukintyg, jag blir oxå orolig över att om nu min doktor verkligen är en doktor så är hon sysslolös & får halva sin lön från försäkringskassan för & skriva ihop nån jävla avhandling ang en 40+kärrings gnäll över några jävla onda axlar & nacke. Det KAN ju vara så att jag svängde in en kostig för tidigt på landet & hamnade hos Byhålans dödgrävare, kan vara så.

Det står oxå att läsa längst ner att Doktorn kan titta på socialstyrelsens hemsida för mer info för rekommenatiner vid sjukskrivning.... Men för helvete! Jag trodde ju att en doktor var den som kunde detta med kroppen & ev nån sjukdom. Jag måste ha hamnat hos Djurö dödgräv! Jaja ¨då fattar jag ändå mindre! Att dom inte bara grävde ner mig så var lixom problemet borta. Ja jag blir ju påverkad av det jag läser oxå... Läste om en annan doktor, Åsa, vars sambo eldar upp allt han inte tycker är bra... Jag känner ju att jag lider lite av samma symtom. Jag eldade tex upp nån bod som gubben släpa hem, han släpar hem en jävla massa saker... När jag tröttnat på skiten som aldrig blev klart så sa jag fixa eller jag gör en majbrasa av skiten! Ja jag vann.... Lite spillolja på så såg hela stavsnäs att det var on fire så att säga...

Cirkeln kanske blir sluten snart då. Snart är det valborg igen och jag har ju ingen hög & elda som jag brukar... Undrar just hur mycket spillolja det går åt till försäkringskassan??


Låt det brinnaaa, låt det brinnaaa, elden som är tänd!


Japp så sjöng någon av barnen då vår seat brann för några år sen (jag hade inte tänt på) Den brann frivilligt, shitbilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar