fredag 23 mars 2012

Självplågeri!

Har sökt & kommit in på något som heter typ GUF... 40-årskris på hög nivå kan man tro men man måste ha den utbildningen för atyt få certa hunden till tjänstehund... Guf är http://www.frivilligutbildning.se/web/Grundlaggande_soldatutbildning_for_frivilliga.aspx
Man bör ha kondition för detta... Inte egentligen jättevältränad men om man är tränad så blir det ju något lättare... Räcker väl med att man ska vara borta från hemmet i 2 veckor, utan hund, barn tvätt & städ, Känns tungt...
Jag tycker ju inte att jag är så dära jätteotränad men att öka tempot så att hjärtat jobbar & man blir svettig händer inte så jätteofta... Iallafall så prövade jag idag att springa med Döden. Hon har sprungit med sin tidigare familj så det kanske gjorde att hon hade ett behagligt tempo rakt fram med mig flåsandes i baken... Jag har ett bälte som man kopplar hunden i så hunden kan "dra"vilket underlätta något otroligt! Jag kände mig sjukt vältränad där jag joggade fram med musik i öronen & en hund som sprang på som om hon inte gjort annat, Härligt!
Ända tills hundfan sakta in...... Vände sig om..... kolla på mig....
Hade hundjäveln kunnat prata hade hon antagligen frågat: hur är det har du fått hjärtinfarkt eller är det bara ett astmaanfall? Jag tog ut musikpripparna ur öronen & då hörde även jag själv.... Hur det lät.... Jag fattar nu vikten av proppar i öronen! Det var faan ingen ljuv musik för självförtroendet! Tur man bor på landet så ingen behövde höra lokomotivet....

1 kommentar:

  1. Varför utsätta dig för detta? Ja, det är DEFINITIVT självplågeri!

    SvaraRadera