måndag 6 april 2009

Ett lätt val


Ibland är det verkligen svårt att välja syssla! Jag har ett fönster i köket vid diskhon... javisst sörru! Det är trevligt att kunna se ut i ingenstans, hunden kan svischa förbi i ett adhd-ryck, rådjur går förbi, Solhelvetet lyser in & jag kan se precis alla prickar skina ikapp med den förbannade solen... Det är inte soldis ute på kortet..... Man skulle kunna säga att det är solfilmen på rutan som dämpar ner den starka vårsolen, tjitt vad det lät bra då! Jag tar patent på den där solfilmen diiiirekt! Så jag bestämde mig för att börja våren med att putsa detta första fönster! Ja så här fint kunde det hela sluta men se det gjorde det inte... Jag lagade mat & bestämde mig för att få ut det sista i smörflaskan. Jag sköljde flaskan i varmt vatten för att allt skulle rinna ner till korken, sen öppnade jag korken på flaskan i hopp om att smöret skulle lägga sig som en god fet hinna över snabbmakaronerna. Men i helvete heller att det blev så! Nä varför ska nått gå som jag vill! Jag öppnar korkjäveln & smöret sprutar ut över trägolvet, köksluckor, sockeln under skåpen, pallen som stod mitt i skottlinjen, fy fan jag blir så jävla TRÖTT! Torkar upp skiten & bestämmer mig för att skita i fönstret.
Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar