onsdag 1 april 2009

Konst







Så har mannen & jag sammarbetat! Ja kan man tänka sig... Jag har sopat på golvet, serverat kaffe, provkört klingan, en typ av såg om det är någon som tror nått annat..., Jag har mätt var han ska såga men han var tvungen att tala om att man inte gör så, men vad fan jag gör så! Jag tog helt enkelt den förra biten han sågat av, la på den andra skivan & drog ett sträck med pennan. Hur svårt kan det va?! Jag hjälpte dotter att rita på väggen. Fy fan det är jobbigt att bygga! Jag var ju tvungen att kolla in Rent hus med, så det är tur att det är reklam ibland så jag kan visa mig för gubben så han inte tror att jag smiter. Jag blev tvungen att köra med klorinflaskan i badrummet.... Fy fan vad det är äckligt med dessa bakterieodlingar dom visar i programmet! Jag passade på att hämta öl till byggaren. Då ser han att jag jobbar fortfarande... Jag har hållt skiva när han sågar, jag har hjälpt till att visa var han ska såga lite till då han mätt FEL, ja tydligen kan han mäta fel... Konstigt. Dotter av mindre modell ville oxå hjälpa till så vi ritade på väggen. Sen har jag nattat barn, ja den minsta somnade på soffan men den andra skulle ha nattpuss. Så nu sitter jag här i soffan med en byggöl, arbetsbrallorna på & bloggar litegrann. Gubben jobbar fortfarande! Jag undrar vad som driver han denna gång? Jag har sagt att det inte blir nån resa till norrland om det inte är klart att tapetsera före påsk... Eller kan det vara för mardrömmen om att "Arga snickaren" kommer till hans jobb & frågar hur det går hemma?

4 kommentarer:

  1. Nä du har väl hittat piskan?! ;0)

    SvaraRadera
  2. Först Emma sen svempa hotar du alla med tompa o norrland?

    SvaraRadera
  3. Man tar till det bästa man har Tompa!

    SvaraRadera
  4. Jag säger då det... skönt att något blir gjort så jag slipper skriva ett till brev till "arga snickaren"...:o)

    SvaraRadera