lördag 11 april 2009

vårkänslor

Hemma själv hela påsken! Mannen med ett barn åkte till östersund & den lilla fan åkte till skåne med farmor så då blev det bara jag kvar, ja & dom dära tonåringarna men dom kommunicerar man via sms nuförtiden... Solen skiner & fåglarna kvittrar, eller nått... Det började i fredags morse med en dusch innan jobbet men sen när jag skulle borsta tänderna så kom det inget vatten från kranen, konstigt... Kollade proppskåpet men där såg det ut som vanligt, spindelväv. Men jag drog till jobbet med en tro på att det ordar väl till sig när jag kommer hem för då jag har all tid i världen & roa mig själv! Jo tjena!! Jag skruvade proppar & tryckte på knappar, tjoade ner i vattenhålet men inget fungerar... Så ringer jag till den där jag e gift med... -jag vet inte, jag är i östersund, får jag till svar. -NÄHÄÄÄ! Är du in östersund!!? Det hade jag inte en jävla aning om!! Vadå vet inte? Klicka luren, skönt. Men så sitter det en liten jävla lapp på eldosan & jag tänker att jag ringer den jäveln & frågar vad jag kan tänkas hitta på mera. Men en långfredag är det ju ingen arbetare som svarar. Efter en sittning på utedasset då ringer jag tillbaka till han som tydligen är i östersund för att berätta att jag ringt numret på lappen som sitter på eldosan, jag kände mig nöjd att jag samlat mig & tagit vuxenansvar att ringa en behörig man som kan skriva kvitto på väl utfört jobb. Visst skitbra kunde det ha blivit. För han i östersund säger nu att det är han själv som skruvat upp skiten! Jag blir faan tokig!!! Hur kan han då säga " jag vet inte"
Imorgon kommer han hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar