onsdag 15 april 2009

Hunddressyr

Så har första passet av hunddressyr avklarats dagen till ära! Idag har vi lärt hunden vänta vid köksbordet. Det är en ganska enkel övning. Man förbereder en god macka & en kopp kaffe samt en hundtidning. Dagens tidning var Brukshunden. Jag förbereder hunden med att visa framsidan på tidningen som pryds av en schäfer & lycklig husse. Därefter bläddrar jag i tidningen samtidigt som jag äter macka & dricker kaffe. När tidning & ätandet är avklarat förklarar jag att övningen är slut & Ebba labrador får sista biten på mackan. Ebba blir glad att det är över & jag är glad att jag fick läsa tidning i lugn & ro utan att vovve som travar runt i köket i väntan på att något ska hända. Så nu går vi ut i skogen för att springa! Dvs jag strosar & Ebba labrador far runt som en idiot. Precis som en labrador ska göra........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar