lördag 11 april 2009

Robinson dag 2

Kära dagbok!
Jag är fortfarande ensam på ön och det börjar bli svårt. Eftersom det inte finns några stora djungelblad att hämta morgondagg ifrån så fick jag nöja mig med vattnet från torktumlaren att spola pottan med så nu har det varit den sista sittningen på varm ring. Jag är nu förvisad ut till utedasset... Jag simmade över till grannen & tiggde ihop morgonens första kopp kaffe samt en flaska vatten. Jag passade på att snylta på solen oxå. Jag antar att jag börjar få personlighetsförändringar för jag gjorde grannen sällskap genom skogen till ica för att handla. Jag brukar alltid ta bilen eftersom allt som är större än en chokladkaka är jobbigt att bära hem. Först tänkte jag ta 2 liter mjölk men jag tänkte om & tog en liter juice istället, vågar inte riskera att bli svettig! Hade tänkt att färga ögonfransarna men kom på att det blir jäkligt svårt att tvätta bort kletet utan vatten. Fest var oxå med på dagens tävlingar & första tanken var att jag skulle fixa syrran till att köra hem mig så jag kunde dricka sprit, men sen kom jag på att då måste man ju dricka vatten när man kommer hem så det sket jag i. Gå på fest utan smink då? Var det nästa prövning? Ja där förlorade jag men man kan oxå säga att de andra partyprinsessorna/prinsarna vann eftersom de slapp umgås med en blek blondin denna kväll. Jag tänkte att det var skit samma, det är som vanligt när man kommer hem & ramlar i säng med sminket på...
Imorgon är en ny dag.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar