lördag 18 april 2009

Kommunikation med barn

Är man en öppen plånbok eller? En ska på avslutningsjippo med hoppborg & sumobrottning på djurö. -Mamma jag måste ha 10 spänn till inträde. -Ok gumman mamma fixar. -Mamma dom har cafe´oxå, jag måste kunna köpa nått. -Ok gumman mamma fixar. Jag förlorade 110:- på den då...
Det finns flera barn hemma. -Mamma jag ska sova i huddinge i natt. -Jasså du... -Får jag några pengar, tänkte äta på donken. Denna gång körde jag en annan strategi, jag struntade i att svara. Ha Ha! Efter en stund kommer ett sms... Hur mycket får jag står det på det. Konstigt jag har ju inte ens sagt att hon ska få några pengar! Men livet måste ju vara rättvist ibland så jag förlorade ytterligare 150 spänn.
Tur att jag ska jobba så plånboken är borta & jag kan jobba ihop de pengar jag just förlorat... Idag är det ju helg-ob!

1 kommentar:

  1. Sicken snygg diskmaskin! Var har du hittat den?! ;)

    SvaraRadera