lördag 11 april 2009

Lätt förgånget


Gubben & en dotter har som sagt åkt till Östersund men resan dit har oxå blivit en historisk resa. Den kommer inte att glömmas bort. Jag kommer att påminna så fort jag får chansen, den andra som var med i framsätet kommer oxå att minnas. För att inte tala om den stackare som dom försökte frysa ut! Nu kanske vissa tror att det blev lite high chaparall i framsätet medans en annan fick stå utanför men så var det inte! Jag tar det från början...

Jag får ett samtal där vederbörande vill ha hjälp med att stänga rutan på bilen eftersom det börjar bli kallt. -Visst, vrid på nyckeln tills allt blinkar & piper så är det bara att trycka upp rutan med knappen. -Vad gör ni är min fråga. Vederbörande svarar att hon med barn sitter i bilen medans de rara fäderna sitter i bilen bakom, polisbussen. Jag ska fatta mig kort, typ...
Om man har en laservarnare i bilen antar jag att det är för att den ska börja kvittra då det är laser på gång, fråga mig inte hur det fungerar men jag kan gärna tala om hur det låter. DET LÅTER FÖRJÄVLIGT! Tjut & pip & kvitter samt en kvinnoröst som säger nått i stil med x-alööört, Jo jävlar i min låda vad alert man blir när man somnat ifrån ratten & kärringen börjar kackla. Min man har ju även jag som kacklar som typ -stäng av skiten den låter illa, -räcker det inte med gpsen som talar om hastighet & kameror. Men nej det är ju inte särskilt manligt att lyssna på sin kärring som gnäller, dettutom är min man en prylbög. Så jag känner bara här & nu... VEM FICK RÄTT? Tjohoolahoppsansaaaa vad jag, din fru e braaa!

Så nu är det bara till & vänta på det lilla brevet som talar om vad en laser i rutan kostar & inte nog med det, farbror polisen tog den lilla lådan med. Så min man får betala nått han inte har. Välkommen till kvinnovärlden säger jag för jag får betala för dig min kära men du är fan inte här, du är ju i öööstersuuund. Min nästa semester antar jag är när du får 2 dagar på kåken för olaga tjutlåda i rutan, försök till fortkörning samt förargelseväckande beteende eftersom jag antar att ansiktsfärgen var allt annat än normal.
I OWN YOU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar