söndag 24 maj 2009

Ambulanshelikopter!


Den äldsta dottern har fått en allergisk reaktion på något... Kanske det penicillin som hon haft för prickar i ansiktet. Iallafall så var hon svullen i fredags & var på vårdcentralen för att få annan penicillin samt Tavegyl. Hon har aldrig förrut varit allergisk. Men då hon säger att hon har ont i bröstet & lite tröttsamt med andningen kanske det är bäst att åka till doktor Dängrot på akuten, kanske... Jag ringde Nacka närakut & där kvittrade telefontanten att jag skulle komma så fort som möjligt. Hon frågade om det var så besvärligt så vi kanske behövde en ambulans. Min första tanke var att då kanske det blir en helikopter på gräsmattan med så sa jag att det behövs inte. Jag jobbar ju själv innom vården & att vara barn till en omsorgspersonal är fan inte lätt när man blir sjuk. Man tar hand om andra & skiter i sina egna..... Som vi brukar säga på jobbet.

Men sen har vi ju rallygolfen! Tjohoo vad det gick undan ända till fösta svängen... Sen var det köööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö För det är ju badjävelsäsong nu! Hur i helvete kunde jag glömma det då? Söndag dessutom! Den dära jävla helikoptern hade suttit bra nu!

Men det gick ju bra ändå. Doktorn behövde ju inte ta blodtrycket på mig utan gav kortison till den som var sjuk på riktigt.

Doktor Dängrot sa att man visst kunde bli lite speedad av kortisonet & lite deppig & lite olustkänsla & lite sömnsvårigheter & lite blablabla.

Fy fan! Han har ju just beskrivit en tonåring utan kortison! Hur blir det med kortison? Lite speedad skulle inte sitta fel iof!

1 kommentar:

  1. Ja du om det fanns kortison som lugnade speedade ungar vore jag glad... Trodde det skulle bli ambulans här igår men bara några skrapsår i bakhuvet, det blev relultatet av att jag stod och grillade medans den äldsta brodern lovat att hålla koll på sin mini lillebror... tonåring och trög...

    SvaraRadera