torsdag 21 maj 2009

Tv-kväll!

Sitter & kollar på bonde söker fru! Funderar om jag inte ska söka mig en bonde så är semestern räddad & barnen kan få en vecka på bondgård. Det som skrämmer mig är detta med åldern. Någon av herrarna var 37! Men han såg ju inte ut att vara lika gammal som jag, han kunde ju till&med vara ett år yngre än mig...
Varför går dom inte på bondeträff & träffar varandra? Då är ju alla självständiga, vill ha en partner, vet hur livet på en gård är osv. Varför visas det inte att man under den bästa tiden på året inte kan ha varken dörrar eller fönster öppna pga flugor... Man får ha flugfångare som hänger i klibbiga spiraler överallt & dessutom så sitter håret fast ordentligt om man kommer för nära...
Men göselhögen är iallafall bäst med alla finfina daggmaskar! Där är masken liksom tjusigt rödbrun om man jämnför med de maskar som man hittar i komposten som ser ut som tjocka åderbråck.
Varför har dom dubbelnamn? Per-Jörgen? Jan-olof? Karl-Magnus?
Då har jag visst redan en bonde............... Vilken jävla tur!

1 kommentar:

  1. He he.... Ja ni kör ju stor bil och har ju "djur" på gården...(Ebba, kitty) du får väl bara börja odla något mer så blir ni snart en riktig bonde familj (kanske kan ta inträde till gården?!!!)

    SvaraRadera