torsdag 28 maj 2009

Askungen!!!

Jag står i källaren & målar tak. Den äldsta ska skriva ett mail om sommarjobb men istället för att komma hem innan jag börjar måla så kommer hon hem när jag börjat måla. Är det inte som så att om det inte finns intresse för hjälp så skiter man i det? Så ropar den äldsta dottern -mamma, kan du komma? -NEJ jag kan inte komma! Ropar jag tillbaka, kanske inte sådära väldigt glatt men ändå. Jag står ju förihelvete & målar, hur tänkte hon då? -Du får komma hit säger jag (skriker kanske) jag är ju ändå i källaren. Då svarar hon att det inte va nått! Nähä tänkte jag, i en hundradels sekund kände jag mig lite elak som inte kom för att kolla vad hon ville men sen. ÅÅÅHHH! Inte undra på att man ser ut som en metmask! Den ena ungen efter den andra, ja gubbjäveln med förresten, motionerar den gamla slitna morsan fram & tillbaka! Häromdagen försökte sonen få mig att GÅ till dagis. Aldrig i hela livet att jag gör det! Vem får bära en trött stackare i skogen hem då? Som dessutom är rädd för myror... Jo det är ju JAG! Jag har faktiskt gått på gym men nuförtiden räcker inte tiden till för det, men där fick man iallafall vila & strecha kroppen i 5 minuter efter passet, men hemma då?? Egen tid tillbringas i bilen till & från jobbet där kan jag lyssna på den musiken jag vill & om det inte vore för allt vägbrus i Snoråskan så skulle jag även kunna prata i telefon med de vänner jag inte annars hinner med. Pratar jag i telefon hemma så är det enda gången som ungarna vill prata med en. Telefonen är som en magnet! Så fort man pratar i den så finns det tusen jätteviktiga frågor som måste besvaras. -Vad ska jag ha i matsäck nästa vecka på utflykten? -Har du sett fjärrkontrollen till tv´n? -Ska du tvätta en ljus eller mörk maskin? - Kan jag gå till en kompis? - Eller kan kompisen äta/sova här? -Snälla mamma kan jag inte få en kanin då? -Eller en häst? -Du får välja. Eller så står gubbfan brevid & undrar när jag ska sluta prata så vi kan umgås! Jävla kelgris...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar