måndag 4 maj 2009

Arla morgon!

En helt galen morgon i trafiken! Jag slog på stort & samåkte med mannen... Fy fan vi har inte umgåtts så länge utan barn tillsammans. 7 lämnades barn på dagis & sen bar det av mot jobbet, Tjolahopp! Frukost i bilen som vanligt, kaffe. Men i dag hade vi slagit på stort med att ta med en ostmacka och det var en jävla tur det! Jag säger som så att 9:30 var jag framme på jobbet & då hade jag tillbringat de sista 5 km i stillastående fart... Jag fick ett litet infall & undrade vad straffet skulle bli om jag hoppade ur bilen & puttade ett skolbarn av sin cykel för att ta mig vidare till jobbet.. skäms vilka svarta tankar som vaknar till liv då den lilla fan cyklade förbi på sin bmx-hoj & glodde med nöjd blick... För de var i höjd med denna upplevelse som det började ömma i baken av att sitta för länge i en Ford.... Även kallad Bongotrumma. En sån där vit ful skåpbil. Den enda gången jag åkt bra i den var jag & en till åkte bak i skåpet, sittandes på en platta öl, drack en öl & snackade det sista skiten för den kvällen.
Jag blev tvungen att ta av mig bilbältet för att sträcka på det ömmande arslet... men så såg jag att det var på G! Fy fan man kan ju inte åka bil utan bälte! Så jag slängde på mig bältet & drog åt ordentligt så det satt hårt & säkert. Gubben undrade vad jag höll på med men jag sa att nu släpper det! Vi rullar ju förihelvete, man måste vara beredd. Sagt & gjort vi rullade en billängd till för att sen återigen stå still...stå still...stå still...stå still...stå still...stå still...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar