måndag 4 maj 2009

Flytta hemifrån...

Det blev iallafall 4 kattungar! En rödrandig stackare & 3 gråblå varianter. När jag klev in på dagis i morse med den minsta ungen så var de enda ord som kom ur den ungens mun: -kattungar... kattungarna har kommit nu! Hon har även talat om noga att vi ska ha alla kvar... Vi får väl se....
Är det någon som vet om att barn i 5½-årsåldern inte vill bo kvar hemma längre? Denna tjej ser sin chans till att flytta så fort vi träffar på någon med eget boende. Hon ska flytta till min syster, till min mans syster, farmor, you name it... till våra kompisar & sist men inte minst så även hem till en vän som damen ifråga inte träffat förr direkt. Hon har dessutom 2 stora schäfrar som hon tyckte var lite läskiga. Men jag var ju tvungen & reta ungen lite med att fråga om hon skulle flytta dit med. Och kan man tänka sig att det skulle hon! Visserligen efter en stunds eftertänksamhet så svarade hon med ett färdigt "flyttahemmifrånschema" Hon ska bo varannan dag... Men se det går inte för jag har talat om för henne att hon är mammas bebis & kommer aldrig att flytta från mamma! Så det så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar