tisdag 19 maj 2009

Geografi

Den dära minsta ungen hemma har kommit på att det finns människor som är från andra länder eller från Sverige men inte ser ut som hon. Iallafall så drar jag mig för att promenera offentligt med henne för hon kan nämligen inte sluta prata. Sist då vi var med storebror på sös så mötte vi en mörkhyad person på trottoaren. -Där kommer en sån som bor i Afrika säger hon rakt ut. Vad fan säger man då? - Ja det gör det svarade jag då ihopp om att det var färdigpratat. Men så lätt kom jag inte undan... - Vad gör den här? Frågar hon då........ Fy fan nu börjar detta likna samtal som jag verkligen inte vill ha men jag svarar iallafall att den bor här & att man ibland inte kan bo kvar utan får flytta någonannanstans. Vi har ju flyttat innan pratkvarnen fanns så det var ju inget konstigt med det & hon verkade var nöjd över svaret. Tjoho tänkte jag att nu kom jag billigt undan! Men nu har det blivit nån slags sport att hitta mörkyade, från afrika , att komentera................ Sist vi åkte bil så blev hon så saligens glad över att kunna peka ut att där kommer en från afrika & den har flyttat hit för den kunde inte bo kvar så nu bor den häääär........
Vad gör man? Lånar en bok från bibblan? Silverteip över truten?
Hjälp...

1 kommentar:

  1. Silverteip var en bra idé......Dom kan vara riktigt pinsamma ibland..

    SvaraRadera