torsdag 7 maj 2009

Semester!!!



Jaahooo! Minisemestern förvandlades till en backpackresa i ryggsäckens bemärkelse. På lördag morgon bär det iväg till Kroatsien för en weekendresa. Vi kärringar, Ja resan är barnfriiiii, har kostat på oss att ta med en hel resväska. Herrarna tycker dock att det hela är överdrivet! Dom ska minsan åka på bara handbagaget. Kan ju glömma att det finns plats över för något av ev deras skit i den iallafall! Iomed att det är en resväska med så måste vi infinna oss tidigare på Skavsta bara för att checka in det hela, men vad gör det? Då finns det ju mera tid för bira... Eller taxfee! Resan kommer att fortgå ända till onsdag kväll & vi beräknas vara hemma på rätt sida om bron framåt midnatt på onsdag. Visst det är ju fint om det inte vore för att jag, pucko nr 1 har tjatat till mig att få åka med på sonens resa med klassen på ett skepp i stockholms skärgård. Då är det meningen att vi ska stå på bryggan 8:30 på torsdagen packade & pigga. Förhoppningsvis packad väska för båtresa denna gång & ingen jävla weekendpackning i resväska. Det har skrivits på papper om rök & krökförbud under denna seglats & bryter man mot reglerna så får mamsen eller papputten stå för frakt hem med taxibåt.


Min plan är då att om jag tar med mig något i spritväg & betalkortet så har jag en säker väg hem, visst? Jag har då aldrig åkt skepp för ålandsbåten räknas inte till denna kategori, man ska här vara nykter. Jag har även en tendens till sjuka, inte baksjuka eller fyllsjuka utan sjösjuka & den är faan värre! Så jag ser fram emot 3 dagars häng över relingen, på ålandbåten är man ju körd efter en kvälls häng i baren....

2 kommentarer:

  1. Ha en riktigt skön weekend!! Min äldsta går i 1:an på lindgården och dom andra går fortfarande på dagis på Djurö....

    SvaraRadera
  2. Inget för dig inte!!!!!!! :) linne alltså. syns på lördag..... :) /Angelica

    SvaraRadera