onsdag 4 februari 2009

Askungen...


Om man gör sig lite fattigt glamourös som morsa så kan man lätt få till en liknelse med Askungen. Hur fan tänker hon nu då kan man ju undra? Jo, så här är det i sagan: Syskonen ropar på Askungen mest hela tiden för att hon ska utföra sysslor som de två latmaskarna inte kan eller vill göra, ok? Om man som morsa stoppa in ordet Askungen istället för mamma så skulle livet kännas liiite roligare. Så jävla smart jag är!! För jag kan berätta att det är lite varje dag som man upplever lite fattigmans glamour men ibland blir det liiite för mycket glamour kan jag säga! MAAAMMAAA! MAAAAAAAMMAAAAAAAAAAAAAAA! Ja vad är det svarar "Askungen". - Kan du komma? Och som genom ett trollslag när jag just paserat tröskeln så låter det lika dant från andra sidan huset...mmmAAAAmmmAA!!!-Du skulle ju komma till mig!
Egentligen ville de små skitarna inget vettigt utan bara motionera sin trötta morsa, egoister! Men vänta ni bara för snart är det helg igen och då kommer pappan att förvandlas till prins och vi åker på fest för att dansa som bara den och då är det tur att morsan motionerat i veckan så hon orkar med en natt på stan, eller till midnatt iallafall för sen är det dax att åka hem... Prinsen är full och skorna skaver...