torsdag 5 februari 2009

Nära ögat sa den blinde...

Tonårsdottern kommer hem och berättar att en bil fått sladd och nästan kört på henne & kompis... Spännande tänker jag för om en dör på den förbannade stavsnäsvägen kanske, kanske det finns hopp om att det skulle kunna bli en trottoar på 1 km mellan håla ett & två så slapp man gå på den obefintliga vägrenen. För några år sen så dikade man ur så ordentligt att den stig som blivit av alla fötter utanför asfaltskanten nu är borta. Så jävla bra! Enligt en granne som bott länge så sades det att en trottoar var på G, men det är en sådära 12 år sen nu och jag vet att kommunalanställda har ett gemensamt förhållningssätt. Det inkluderar ca 3 personer då det är mycket att göra, dvs en jobbar och två tittar på. Jag är kommunalanställd.... En stolt sådan! Ja men nu kan man ju undra hur det gick med den sladdande bilen. Jag åkte ett ärende och då såg jag tydligt denna "sladd" och av spåren att dömma så har bilen tvärnitat i rena förkräckelsen just efter krönet, för det var väl då föraren såg dessa två sengångare... Jag kan tala om för er som inte har haft med sengångare förr att göra, att det enda de är snabba på det är att försvinna ut genom dörren! Som en avlöning! Annars används tankeverksamheten, den som ligger överst på kroppen, plan 8, till att fästa löshår på och svara på tilltal som tex: Jag vet inte, fan vad du tjatar, ja jag SKA, Är pååååå väääääääääääääg, vet inte,JAAA, fan vad du tjatar. Rart med barn!

Och Ja, hon hade reflex!