tisdag 24 februari 2009

Miljömedveten!

Jag är liksom singel denna vecka då mannen rymt till Åre, med konfirmander... Jag är inte bitter/svartsjuk/hämdlysten/redan packat påsen. Däremot så finns det så mycket kul att göra med detta stora ansvar såsom att ta hand om kräksjukt barn, ett friskt barn om man bortser från örat, hunden, katten, en tonårsdotter, tvätten, vedspisen, huset & bilen. Detta gör att jag glömt bort mig själv, typ. Trodde först att jag själv var på väg in i sjukträsket men se yrseln gick att lösa med MAT! Eller mat & mat... Barnen sover & det är ingen annan jävel som ser så vem fan bryr sig om att lägga upp på tallrik... Miljötänkte att det blir en mindre tallrik att ställa i diskmaskinen. Slog på stort & fota skiten, Ja det ska föreställa korv & potatis....


För övrigt hoppas jag att mannen inte blir helt förskräckt över att just HANS skruvdragare ligger på köksbordet ihop med vattenpasset & en skruvlåda med värdelösa attrialjer i samt en tidning från Vi i villa... Lite som jag sa till arga snickaren att det är inte lätt att vara mannen i dårhuset när man inte vet hur det ser ut när man kommer hem... Ny färg på väggen? Eller är väggen borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar