tisdag 3 februari 2009

"Att gå över ån efter vatten"

Åkte över bron efter plank... Ja det gjorde jag efter handledningsmötet på jobbet i dag. På jobbet pratade vi om hur man är när man är professionell i sitt arbete.

Om det står en blondin som börjar närma sig medelåldern med en vit lapp i sin hand och kisar på alla skyltar om plankans mått och pris borde kanske mannen som står i byggole-kläder längst ner i hörnet av brädgården avsluta sitt privata mobilsamtal. Ja jag såg han inte men jag hörde. Av samtalets karaktär hade det inte med plank att göra iallafall... Men se det fattade mannen inte att det var arbete på gång och jag är ju inte den som vill störa så där mitt i jobbet så jag tog min bil och åkte tillbaka på rätt sida om bron och köpte plank där istället så nu är jag 700 spänn fattigare men en erfarenhet rikare vad det gäller professionalism.

1 kommentar:

  1. hmm jadu..professionellt va ordet..alla e professionella inom sitt arbete..haha sääkert dom där du va,BO alltså..men JÄVLAR vad svårt ord o skriva..må jag aldrig bli journalist!!!jag skrev av ditt ord..

    SvaraRadera