onsdag 11 februari 2009

Sjukstugan...


Sjuksktuga med stort S som i SSSSKIIIIIT!!! Jag undrar vad jag ska skriva på försäkringskassans lapp? Det som gör det så bra är att på vab-lappen finns det redan några alternativ att välja på, bara att sätta ett x i rätta rutan! Plättlätt! Tex feber, förkylning. Jag antar att det är mest det barn är hemma för. Man kan inte kryssa i fusk konstigt nog för det förekommer antagligen oxå. Jag har blivit kontrollerad.... Mannen som ringde en torsdag när jag var på väg hem från jobbet påstod att skolan uppgivit att barnet varit på skolan den aktuella dagen! Jasså du sa jag medan jag försökte bläddra i almenackan samtidigt som jag styrde bilen på ormingerakan med knät. Men det stämmer inte sa jag och till svar fick jag att han hade inga problem med mig bara jag fixar ett intyg! INGA PROBLEM??! Fy faan... Skolan hade inte haft något samtal från f-kassan... Ja ja så var min helg räddad iallafall. Men men nått ska man lära sig på den smala vägen och det är att man ska vara Ö V E R T Y D L I G !

Åter till mina kryss på blanketten... fusket har jag inte riktigt hunnit med att utnyttja då jag för tillfället har 3 barn som jag kan passa upp på vid sjukdom... Jag fattar inte vem som vill vara hemma med sjuka barn frivilligt? Men det beror ju på vad dom är för sjuka. Springmask tex! Det är ju en trevlig åkomma. Man slipper springa med kräkbyttan, man behöver inte ge alvedon för hög feber och man slipper tjut för värkande öra, MEN... Alla sängkläder ska tvättas... Allt ska dammas och torkas, byrackan borstas för de små äggen kan tydligen ligga i pälsen sen far det runt i luften och man får det in i munnen och ner i ...så är det igång igen... Vet ni hur mycket tvätt det blir från 6 sängar? Ja just det... Sen ska skiten torkar och vikas så under några dagar har hemmet förvandlats till en gigantisk tvättstuga. I fredags var sonen hemma för kräksjuka så jag "slapp" jobba helgen, ideelt arbete i hemmet istället. Nice, not! När jag hämtade den minsta från dagis så nämnde fröken att barnet sagt att hon har ont i örat. Nu är det ju så att vi varit på utredning för ev rör i öronen men det var inte aktuellt för hon har inga problem med sina öron, tydligen. Nu har jag sån tur att hon haft ont i öronen så många gånger att hon inte tjuter över det, om man frågar hur det känns så säger hon lätt "ont i hela huvet" that´s it. Så idag blir det en utflykt till dr Dängrot. Nu finns det kanske någon som undrar varför mannen inte är hemma och det är för att han har kurs på jobbet annars så är han oxå hemma iblan, vi brukar köra varannan dag... Men på fredag blir det superfredag för då måste han vara hemma med den minsta för då ska jag till sös hela fm med Victor. Jag undrar vad f-kassan säger dåååååå. Det finns ju flera rutor att kryssa på lappen. Vad den andra föräldern gjort tex... Nu blir det körigt!

1 kommentar:

  1. Borde kanske snart anmäla FK för personligt påhopp om dom nu ringer och påstår att viktor inte varit på skolan, och skolan inte har fått något samtal från FK!!!!! Med tanke på din circus med dem så måste det finnas en ruta som man kan kryssa i för otrevligt bemötande eller... Avundas dig inte, har ju en skrikig en här hemma som aldrig vill sova om natten och oavsett om jag själv är sjuk så måste jag ta båda barnen för pappan kan ju inte vara hemma samtidigt då förutsätter man att det är fusk...

    SvaraRadera