tisdag 17 februari 2009

sjösjuk utan sprit...

Med fyra koppar svart kaffe skvimpandes i magen så var det dax för en taxifärd mot Evlinge. Dagens uppdrag var nämligen handikappridning. Min undran är.... Varför i helvete trycker man på gasen för att sen sekunden senare släppa på den??? Kan någon förklara detta fenomen bland dessa färdtjänst-yrkes-skadade åkare? Det är ju inte första gången denna körstil utspelar sig men nästa resa ska jag fråga! Är det för miljöns skull? Är det en snålare körstil? Nä jag tror att det blir lite mera spänning på jobbet om passageraren bak måste kräkas i handväskan... Nu har ju jag ingen handväska så.... Tillbaka till de fyra kopparna kaffe kan jag bara förklara känslan av när han gasar, då kluckar det liksom till i magen sen blir det som hela havet gungar och det känns precis som en ålandsresa fast utan sprit.... Dessutom så sitter det en skylt med en massa jävla text på nack-kudden framför ögonen och då blir jag ju ännu mera åksjuk!

Han som körde lyssnade på radion, p3 tror jag. Men jag lyssnade inte på vad dom kacklade om och han som körde skrattade till och komenterade att kvinnan på radion svarade så snabbt. Jag sa att jag inte lyssnade, sen skrattade han till och tittade på mig i backspegeln, jag sa igen att jag inte lyssnade... Då höjde han ljudet och jag tänkte ok jag ska lyssna... Då är det nått rikspucko som ringer in och börjar prata om att det är en sjukdom när två män pussas och man kan jämnföra det med djur... Jag blir så jävla irriterad! Vad fan skulle jag lyssna för... Det enda som rörde sig i mitt huvud nu var: ber han mig om en komentar så är mitt svar - reptilhjärna! Han som ringde in hette nått på Ali och det gjorde han som körde med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar