söndag 8 februari 2009

En helt vanlig söndag

Så är även denna skitdag snart till ända! Den ena ungen har tillfrisknat iallafall! Hejja Victor!! Det började i fredags med ett rart sms... dålig i magen, typ. Hann med morgonmötet på jobbet för att sen åka hem, igen... Men jag ska inte klaga för det har inte gått någon nöd på mig. Jag har roat mig med tvätten, en hink, lite mera tvätt, tvingat stackarn att äta trots illamående. MEN, Jag säger som Tony Irving i Let´s Dance, MEN......... En vab dag är inte en riktig vab-dag om man inte ANMÄLER till faan-kassan. 0771-524524... I fucking love them! "Hej & välkommen om du kommer ihåg alla siffror jag rabblar kanske du trycker rätt" Har du förstått tryck ett. Vill du göra en anmälan för självvård, självmord eller vård av barn tryck ett, avsluta med # Du har nu lyckats knappa rätt och du får din lott i brevlådan inom tio arbetsdagar. Hur menar dom med tio arbetsdagar undrar jag nu när dom har öppet alla dagar i veckan? Är den mån-fre eller mån-sön? Skit samma för pengar från försäkringskassan räknar jag mera som vinst än förlust! MEN...... Nu är ju Victor så gott som frisk och barn nr fyra har istället feber och ont i örat, iiiiiiigen! Vi har gjort utredning hos dr Öra och han tycker inte att Sofia har så stora problem så att rör skulle komma på fråga. Dr Öra tycker att man ska uppsöka en "riktig" örondoktor när hon får ont eftersom dr Dängrot på vårdcentralen tydligen inte kan avgöra om det verkligen är öroninflammation pga att det är svårt att se det i de små öronen. Då undrar jag om dr Dängrot skriver ut skit för skojs skull eller om Dr Öra inte själv fick tjänst på vårdcentralen och är bitter. Jag däremot undrar vad faanskassans självbetjäning kommer att begära för lottorad denna gång jag ringer? Men Men, att barn är sjuka ibland får man ju räkna med! Jag har iallafall anammat detta med kamera för att slippa skriva så mycket, en bild säger ju mer än ord så detta är min söndagkväll!! Håll tillgodo...