tisdag 17 februari 2009

Barnarbete

Har varit hemma en hel vecka för sjuka barn, man har ju några att välja på... Men jag har då ett litet problem med att bara vara. Så jag såg min chans att renovera i svinstian så nu är det ny fondvägg och målat i ena dotterns rum!

Jag kan ibland förstå att mannen blir stressad över renovering hemma... Ok jag skäms lite men det är svårt med en teflonhjärna att få till det! Ibland skyller jag faktiskt på nån bokstavskombo men det är mest för att ha nått & skylla på. Vem fan ifrågasätter det när man e blond? Klart man inte har alla bokstäver hemma, typ.

Mannen kommer hem och möts av mor & barn som roat sig hela dagen med att riva tapet, spacklat och målat... hemmet ser ut som Beirut och kärringen ser så där lagom nöjd ut. Det sjuka barnets sköna kommentar till om hon ville hjälpa mamma & riva ner tapet var: SMASKENS! Tänka sig vilken lycka att få förstöra utan skäll när man är fem bast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar