fredag 20 mars 2009

Ätstörningsproblem

Så har vi avverkat den årliga restaurangbesöket på Lammet & grisen, www.lammet.nu Man äter så mycket man vill av vad man vill! We love it! Förra året satte jag personbästa med 5 vändor... Jag kan säga att kocken som skar upp köttet började snegla på mig undrandes var jag gömt maten, Jag är 180 lång & ca 65 kg. Men i år nöjde jag mig med 4 vändor men min äldsta hon som är 15 tog en femte sväng!
Jag tyckte nästan synd om han som försökte förklara vin för oss 4 vuxna baginbox-alkisar... -Vad önskas för vin till maten? - Ta nått rött vetja! - eeehh, jaha då kan jag rekommendera en dyrsomfan från sydafrika med ton av rött & smak av mörka kryddiga bär? -Visst det låter bra så en sån tar vi gääärna! Sen kommer stackaren tillbaka & frågar vem som vill smaka på vinet först.. Ja nu vet jag att ni gärna vill att jag ska skriva om hur vi låg i en hög på golvet & slogs om vem som skulle få ta oskulden på FLASKAN men hallå vi är på restaurang! Iklädd klänning & slips, det är farligt & bråka då... Kan fastna med slipsen eller råka visa rumpan för övriga gäster & bli utslängd så den risken ville jag inte ta... (jag hade klänningen) Men det var riktigt gott vin! Skulle kunna rekommendera om jag kom ihåg vad det hette men jag kommer ihåg vad det kostade iallafall... 555:-! Kostar att ligga på topp men det var ändå billigt för jag såg minsann att det fanns dyrare varianter...
Men jag vill här & nu ändå lämna likt Bengt Frithiofsson en smakupplevelse av en äkta tysk på låda... Då jag kom hem från restaurangen & fortfarande hade en ton av dyrvin på tungan var jag tvungen att kontra med ett glas box bara för att kolla om det verkligen var någon större skillnad på 555:-/flaskan mot 125:-/box... Om man blundar och ser den bortglömda högen av höstäpplen som sakta, sakta tinar upp i vårsolen... Rådjurslordarna tinar ikapp med de övriga löven... Ja jag har en bild men jag vet inte riktigt vad man ska kalla för krydda, ton, färg eller drickbart....
Nu ska jag dricka grogg! Det finns ju sprit på box.. Lite Russian på det så är den oxå svagt rött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar