tisdag 10 mars 2009

Husdjuren



Så har jag haft en givande dag på planerad sjukstuga. Förrutom öroninflammationer & kräksjuka så har sjukstugan uppgraderats med diabetes typ 1. Så idag var det dax för besök 2 på sös eftersom vi valt att deltaga i en studie. Så förrutom hund & katt har vi en försökskanin i familjen. Eftersom det var en låååång förmiddag var jag tvungen att unna mig något gott, så medans sonen låg kvar på rummet med en kanyl i armen så gick jag till pressbyrån & inhandlade en stoor kaffe, macka & en chokladbit. Som mamma måste man unna sig något gott i svåra stunder, dessutom såg jag min chans att retas över att det skulle bli hemskt gott med en chokladbit t kaffet. Grabben fick nöja sig med en sportdryck som smakade sisodära som han skulle dricka samtidigt som han lämnade det ena blodprovet efter det andra.
Det blev många timmar med en snöig utsikt på röklådan... Varför ser den ut som en busshållsplats undrar jag? Ser ju ganska så töntigt ut tycker jag . Inte kommer det någon buss heller. Nä det är nog snarare fröken lungcancer eller herr kol man väntar på i den lådan... Jävla tur att man inte röker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar