söndag 29 mars 2009

Ny vecka

Min son fick för sig att rensa skolväskan. Vad har en skolpojke i tonåren i sin väska? Ja jag hade förväntat mig något i skolväg, eller en tomburk öl? Ciggaretter? Piller? Men så var inte fallet.... 3 reflexer, där är jag lite stolt iallafall efter allt tjat, en kub -får en nostalgitrip från min egna ungdomstid, en fjärrstyrning till en helikopter, vad gör den där? Papper efter godis... ca 200 lancetter som man har när man tar blodsocker, brukar gå åt en sådär 6-8 st om dan, 50 kanyler för insulin, varav 2 används under skoltid per dag, 5 refiller för den andra sortens insulin, varav en räcker i en månad, en kartong insulinpennor, av den sorten han tar hemma & inte i skolan... En burk hårgele, en deo, och en patientbricka! Jag bara undrar hur länge han tänkt vara borta? Vad jag vet så pågår skola en dag i taget men vad fan, man vet aldrig, lite kvarsittning på några dar har väl ingen dött av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar