torsdag 5 mars 2009

vårkänslor

Underbart med ledig dag när solen & vårkvitter förgyller tillvaron!

Men så när man klarat av alla bestyr som innefattar ledig dag så borde man väl sätta sig ner & ta det lugn & njuta av ledighet! Jag menar nu inte en vanlig jäkla latdag som man har annars då man som folk mest är, ledig på en helgdag. Här snackar vi torsdag! Mamsen är hemma SJÄLV! Utan barn...ja en är hemma men han är ju sjuk och vill helst inte bli störd vid datorn. Annars är alla andra utslängda på dagis, skola & jobb! Jag har försökt skynda på våren sen i december men ingen av de lata barnen har nappat på förslaget så nu tog jag saken i egna händer! Detta trix har jag lärt mig inom vården och det var inte på en patient utan under en helt trevlig promenad så här i vårens tid. En herre, modell äldre skottade helt enkelt av sin framsida på tomten från snö. Slängde ut snön på gatan! Så enkelt va? Man bara slänger ut vintern från sin sida av världen. Och jag som är blondin är ju inte senare än att anamma denna ide´! Jag har då tjatat på de lata barnen när de gnäller om att det är tråkigt & inget att göra att dom kan ta & skotta bort snön från tomten så det blir vår istället. Jag har även givit dom tips om att dom kan slänga över snön på grannens tomt för de är ju inte här förens i sommar. Men se så tråkigt har de aldrig så denna roliga lek passar! Så jag har påbörjat det hela. Med att göra små rännor för smältvattnet. Man blir som barn på nytt! Vilken vårkänsla!

Så nu är det väl bara en sisodära 2623 kvm kvar att fixa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar